1 Şubat 2015 Pazar

Platonik Aşkım Vol1

Bundan öncesinde yüzlerce kez platonik aşık olsam da en net hatırladığım en eski platonik aşkım şimdi anlatacağım arkadaş. Otobüse bindiği anda bile birine platonik aşık olmadan inmeyen biri olan ben, normal hayatta tanıdığım insanlara aşık olmasam ayıp olurdu. 

Bizim mahallemizin abilerinden, bana asla bakmayacağını bildiğim ama bile bile aşık olmaktan kaçınmadığım bu şahısı ilk 23 Nisan Kutlamalarında gördüm. Buradan anlıyoruz ki o sıralar ortaokuldayım. Çocuk beni fark etsin diye o kutlamalarda okumadığım şiir, yapmadığım gerizekalılık kalmamıştı. Şimdi o hallerimi düşündüğüm zaman bana bakmaması konusunda ona hak vermiyor da değilim. 

Biz okulun bahçesindeyiz, o da okul duvarının önünde dışarıdan izliyor. Artık kardeşi mi akrabası mı kim var bilemiyorum. Benden öyle çok da büyük değildi 3 yaş falan vardı sanırım aramızda. Ama o zamanlar için o rakam öyle büyük geliyor ki gözüme. O benim baya imkansız aşkım. Beni şimdi istemeye falan gelse mesela vermezler, çok büyük çünkü. Kafamda bunları kurguluyorum ben. O kadar psikopatlaşmışım. Kesiyorum bunu böyle uzaktan uzaktan. Bir yandan da şiir okuma sırasının bana gelmesini bekliyorum. En sonunda çıktım sahneye, bacaklarım titriyor ama ben hiç çaktırmıyorum. Özgüvenim tam bir şekilde çıkıp okumam lazım ki yaşımdan daha olgun biri olduğumu anlaması lazım. Artık şiir okumamdan bunu nasıl anlayacaksa, o zamanlar kafam ne türlü çalışıyorsa. En son başladım şiiri okumaya, kağıttan kafamı kaldırdıkça da buna bakıyorum. Sahnede sadece ben olduğumdan ve o da bizi izlediğinden göz göze geliyoruz birkaç kez. Nasıl heyecanlıyım ama ben. Sonra indim sahneden tören bitti birkaç kez daha bakıştık ve benim platonik aşkım böylece başlamış oldu. 

Aynı mahallede oturduğumuz için onu çok sık görme fırsatım oluyor. Kim olduğumu ve kimin yiğeni olduğumu da biliyor. Bende de bir kızın başına gelebilecek en berbat şey var. Tamı tamına 4 erkek kuzen. Hayır insan yaklaşmaya korkuyor. Bir tanesi yatağının altında döner bıçağı saklar, bir tanesinin mahalle de dövmediği adam kalmamış falan. İster istemez çekiniyorlar. Birbirimizle bakışmanın bir yere varamayacağını anlamış olmalıyız ki. Facebooktan ekleşiyoruz. Birkaç çekingen günün ardından mesaj atılıyor. Konuşma başlıyor falan. İçerik tamamen kuzenlerim. Ulan köpek bana ilan-ı aşk mı edeceksin, kuzenlerimden ne kadar çekindiğini mi anlatacaksın. Biraz kalıbının adamı ol ya. İki dayak yer oturursun en fazla ne olacak sanki. Bak yine sinirlendim neyse. 

Zamanla konuşmalarında bir sonu olmadı ben sıkıldım tabi artık. Aşkımında etkisi ilk günlerdeki gibi kalmadı. Aradan birkaç sene geçti biz yine konuşmaya başladık, denedik yine olmadı. İt gibi de çekinerek konuşuyorum tabi ben. Birisi duysa ölüp gidicez gencecik yaşta. 

En son geçen senelerde askere gitmişti bu. Ben de üniversiteli serpilen mahalle kızı rolündeyim tabi. Askerden geldikten sonra yine bir facebook mesajlaşması oldu aramızda. Konuşma aynen şöyle:

-Nasılsın?
+İyidir sağol sen nasılsın?
-Ben de iyiyim askerden geldim işte birkaç gün oldu.
+Hayırlı olsun. Bitirmişsin sonunda :)
-Evet, sen de baya bir değişmişsin. Bir şey söylemem lazım sana
+Dinliyorum
-Geçmişte olanları ikimizde biliyoruz. Ben seni tanıyorum, nasıl bir kız olduğunu da biliyorum. Tam olarak evlenmek istediğim kız sensin açıkçası. Bugün bana he de biz gelip yarın seni isteyelim. Boşver okulu falan da benim sana iyi bakabileceğimi biliyorsun. 
+Sağol güzel düşüncelerin içinde, ne ben okulu bırakırım ne de bugün sana he derim. Sevdiğim ve birlikte olduğum birisi var benim. Konuşmasak daha iyi olacak sanırım :)
.....

Konuşma birkaç ısrar mesajıyla daha ilerleyip son buldu. Facebook üzerinden nasıl evlilik teklif edilir arkadaş odun bir şekilde göstermiş oldu. Sen kalk senelerce düşündüğüm her gördüğümde yeniden platonik aşık olduğum adam benim ayağıma gel, evlenelim de. Hiçbir esprisi kalmadı ben elde edince ama. Sonra sevgilimle aramızı da bozmuş oldu bu şerefsiz. Eski sevgilimde facebook şifrem olmamasına rağmen o gün vahiy inmiş gibi benim hesabıma girmeye çalışmış ve girmiş de bütün mesajları okumuş falan. Hayır gerizekalı neyin tribini yapıyorsa, ben adam gibi sevgilim olduğunu onu ne kadar çok sevdiğimi falan anlattım orda. Neymiş ona neden anlatmamışım. Bir sabretse anlatacaktım ama işte...

Bu yaz duyduğuma göre evlenmiş. Güzel de bir kız evlendiği kişi de. Platonik aşklarım genelde benden hep büyük oldukları için bir çoğunun dünya evine girişini gördü bu gözler. Hepsinde de hep aynı burukluğu yaşadım. Ama nerden baksanız sadece birkaç dakika sürdü :D

Bu da böyle bir anımdı işte. Anlatmak istedim anlattım. 

Bu yazının canavarı da bu olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder